donderdag 28 maart 2013

Vrolijk pasen!!

Hey!!
Het is alweer bijna zover, pasen komt er weer aan!!

Altijd als ik aan pasen denk, denk ik aan het begin van de lente, een nieuwe frisse start.
Paaseieren, kuikentjes, de paashaas... Maar wat houd pasen nou eigenlijk in?

Lees snel verder!!







Ikzelf ben christelijk, ik geloof dus in god. Wij geloven dat met pasen Jezus is opgestaan uit de dood. Zelf hoef je dat natuurlijk niet te geloven, de meeste mensen vinden pasen gewoon het begin van de lente. Ook zijn mijn ouders gescheiden, dus is het verschillend. Mijn vader wil graag naar de kerk, en daarna gaan we naar mijn opa en oma. Bij mijn moeder hebben we altijd een paasbrunch met familie, en meestal gaan we ook naar de kerk. Maar we zijn dus net verhuisd en we weten niet precies waar we dan naartoe gaan. Dat is ook wat luchtiger, wat ikzelf wat fijner vind. Dit jaar ben ik bij mijn moeder.

Elk jaar bij pasen, voel ik echt het begin van de lente. Ik weet niet hoe dat dit jaar gaat worden, kijk naar het weer! Het is gewoon maar 6/7 graden..  En ik zie nu, het sneeuwt... :/ Ik weet nog dat het vorig jaar echt geweldig weer was, en we gewoon buiten konden zitten. Nog even duimen zodat dit jaar ook kan!!

Natuurlijk hoort paaseitjes zoeken er ook bij,  dat is bij ons gewoon traditie. Vroeger ging ik altijd met mijn broer de tuin in, en we probeerden er alletwee zo veel mogelijk te zoeken, terwijl we ze aan het eind toch gewoon deelden.

Nou, in ieder geval een fijn pasen!! En tot de volgende keer!

X Annemarijn

Geen opmerkingen:

Een reactie posten